search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original TitleStrukturierte Lösungshilfen für Aufgaben zur Stöchiometrie
Parallel titleStructured help to solve for stoichiometric tasks
Authors GND-ID ORCID; GND-ID; GND-ID
SourcePraxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 20-24 ZDB
Document (formally revised edition)
Keywords (German)Aufgabenlösen; Aufgabenstellung; Stöchiometrie; Kognitionstheorie; Lernhilfe; Übung; Lernaufgabe; Unterrichtseinheit; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Chemieunterricht; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
Document typeArticle (journal)
ISSN0177-9516; 1617-5638
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das Bearbeiten von stöchiometrischen Aufgaben bereitet Lernenden häufig Schwierigkeiten. Ein Ansatz, in dem das Aufzeigen von Lösungsstrategien gezielt aufgegriffen wird, ist der des Cognitive Apprenticeship. Mit Hilfe dieses Konzeptes werden kognitive Prozesse sichtbar gestaltet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Editing stoichiometric tasks often causes difficulties for learners. Identifying solution strategies for tasks is possible with the Cognitive Apprenticeship approach. With the help of this concept, cognitive processes are made visible.
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.07.2019
Suggested CitationRosenberg, Dominique; Jansen, Walter; Busker, Maike: Strukturierte Lösungshilfen für Aufgaben zur Stöchiometrie - In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 20-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-173903
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)