search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Die Probleme wiegen schwerer als der vermutete Nutzen
Author GND-ID ORCID
SourceGrundschule aktuell : Zeitschrift des Grundschulverbandes (2001) 74, S. 7-10 ZDB
Document  (960 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Grundschule; Grundschulpädagogik; Schulreform; Kerncurriculum; Curriculumreform; Problemanalyse
sub-disciplineOrganisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Contributors (corporate)Grundschulverband - Arbeitskreis Grundschule e.V.
Document typeArticle (journal)
ISSN1430-7804; 14307804
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Autor nimmt sich die in der Diskussion genannten Begründungen für ein Kerncurriculum vor. Er bewertet sie daraufhin, welche Bedeutung sie für die Lösung von Problemen der Grundschule und ihrer Kinder hätten. Sein Fazit formuliert er in der Überschrift. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalGrundschule aktuell : Zeitschrift des Grundschulverbandes Jahr: 2001
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication06.09.2019
CitationBrügelmann, Hans: Die Probleme wiegen schwerer als der vermutete Nutzen - In: Grundschule aktuell : Zeitschrift des Grundschulverbandes (2001) 74, S. 7-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-175713 - DOI: 10.25656/01:17571
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)