search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:  
Title
Unterricht partizipativ gestalten
Author GND-ID
Other contributors (e.g. editor)Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse [Hrsg.]; Universität Trier, Professur Didaktik der Gesellschaftswissenschaften [Hrsg.]; Zentrum fir politesch Bildung [Hrsg.]
Sourcemateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 5-8 ZDB
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Schulkultur; Schule; Demokratische Bildung; Demokratie; Mitgestaltung; Partizipation; Schüler; Schülermitwirkung; Unterricht
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISBN978-2-9199526-8-7
ISSN2658-9613
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Fachunterricht ist der zentrale Erfahrungsraum im Sozialisationsumfeld Schule. Er prägt schon allein aufgrund seines hohen zeitlichen Anteils im Tagesverlauf und der grundlegenden Funktion von Schule Handeln und Wahrnehmung von Lehrpersonen und Lernenden. Umso wichtiger ist es, ihn in die Gestaltung einer demokratischen Schulkultur einzubeziehen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalmateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur Jahr: 2019
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication18.09.2019
Suggested CitationKeuler, Charlotte: Unterricht partizipativ gestalten - In: mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2019) 3, S. 5-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177366 - DOI: 10.25353/ubtr-made-1167-4f71
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)