search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Original Title
Das Standortnetz von Grundschulen in Baden-Württemberg im Wandel – Entwicklungen und Einflussfaktoren
Parallel titleBaden-Württemberg’s Changing Network of Primary School Locations – Developments and Influencing Factors
Authors GND-ID;
SourceFickermann, Detlef [Hrsg.]; Weishaupt, Horst [Hrsg.]: Bildungsforschung mit Daten der amtlichen Statistik. 1. Auflage. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 87-104. - (Die Deutsche Schule. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis - Beiheft; 14)
Edition1. Auflage
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Grundschule; Standortfaktor; Standortentwicklung; Demografischer Faktor; Zentralisierung; Leitbild; Privatisierung; Schulentwicklung; Baden-Württemberg
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Contributors (corporate)Waxmann Verlag
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4036-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das Standortnetz der Grundschulen in Baden-Württemberg hat in den vergangenen fünfzig Jahren Zentralisierungs- und Dezentralisierungsprozesse erlebt. Mit kleinräumigen Daten auf Gemeindeebene können zeit-räumliche Muster und Typen der Standortentwicklung aufgezeigt werden. Neben den demographischen Einflussfaktoren lassen sich bildungspolitische und pädagogische Leitbilder sowie ökonomisch motivierte Argumentationen als prägend für die Entwicklung des Schulstandortnetzes identifizieren. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the past fifty years Baden-Wurttemberg’s network of primary school locations has experienced both centralization and decentralization processes. Based on local level data, time-spatial patterns and types of location developments can be uncovered. Factors influencing these processes are demographics, educational policy and pedagogical guiding principles as well as economically motivated arguments. (DIPF/Orig.)
is part of:Bildungsforschung mit Daten der amtlichen Statistik
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication18.09.2019
Suggested CitationKramer, Caroline; Bauer, Linda: Das Standortnetz von Grundschulen in Baden-Württemberg im Wandel – Entwicklungen und Einflussfaktoren - In: Fickermann, Detlef [Hrsg.]; Weishaupt, Horst [Hrsg.]: Bildungsforschung mit Daten der amtlichen Statistik. 1. Auflage. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 87-104. - (Die Deutsche Schule. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bildungspolitik und pädagogische Praxis - Beiheft; 14) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-177910
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)