search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Professionalisierung von Lehrpersonen in der beruflichen Weiterbildung als didaktische Herausforderung – Erste Ergebnisse aus dem Verbundprojekt SpraSibeQ
Authors GND-ID;
SourceSeifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2015. Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2015, S. 105-116. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Document  (2.214 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Professionalisierung; Lehrpersonal; Qualifizierung; Weiterbildung; Berufsschule; Lehrerbildung; Didaktischer Ansatz; Projekt; Umfrage; Forschungsergebnis; Evaluation
sub-disciplineVocational Education and Training
Adult Education / Further Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8474-0871-0; 978-3-8474-0722-5
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2015
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication31.01.2020
CitationKimmelmann, Nicole; Dippold-Schenk, Katja: Professionalisierung von Lehrpersonen in der beruflichen Weiterbildung als didaktische Herausforderung – Erste Ergebnisse aus dem Verbundprojekt SpraSibeQ - In: Seifried, Jürgen [Hrsg.]; Seeber, Susan [Hrsg.]; Ziegler, Birgit [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2015. Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2015, S. 105-116. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-183475 - DOI: 10.25656/01:18347
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)