search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Werner Helsper / Rolf-Thorsten Kramer / Merle Hummrich / Susann Busse: Jugend zwischen Familie und Schule. Eine Studie zu pädagogischen Generationsbeziehungen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2009 (440 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 1 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildungsprozess; Empirische Untersuchung; Fallstudie; Interview; Mehrebenenanalyse; Soziales Milieu; Sozialisation; Adoleszenz; Generation; Generationenbeziehung; Jugend; Familie; Familienbeziehungen; Eltern; Kind-Eltern-Beziehung; Schule; Schulkultur; Sekundarschule; Gymnasium; Gesamtschule; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Transformation; Forschungsstand; Analyse; Erwachsener; Jugendlicher; Deutschland
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Werner Helsper / Rolf-Thorsten Kramer / Merle Hummrich / Susann Busse: Jugend zwischen Familie und Schule. Eine Studie zu pädagogischen Generationsbeziehungen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2009 (440 S.; ISBN 978-3-531-16574-5; 39,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.03.2020
Suggested CitationKarakasoglu, Yasemin: Werner Helsper / Rolf-Thorsten Kramer / Merle Hummrich / Susann Busse: Jugend zwischen Familie und Schule. Eine Studie zu pädagogischen Generationsbeziehungen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2009 (440 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-185990
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)