search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Andrea Liesner / Ingrid Lohmann (Hrsg.): Bachelor Bolognese. Erfahrungen mit der neuen Studienstruktur. Opladen: Barbara Budrich 2009 (207 S.) [Rezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 5 ZDB
Document  (213 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Erfahrung; Motivation; Privatisierung; Beschäftigungsfähigkeit; Hochschulausbildung; Bologna-Prozess; Hochschulreform; Studienreform; Gestufter Studiengang; Studienstruktur; Master-Studiengang; Bachelor-Studiengang; Aufsatzsammlung; GATS <General Agreement on Trade in Services>; Kritik; Strukturreform; Hochschulabsolvent; Hochschulabsolventin; Student; Studentin; Deutschland; Europa; Österreich; Schweiz
sub-disciplineHigher Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677; 16130677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Andrea Liesner / Ingrid Lohmann (Hrsg.): Bachelor Bolognese. Erfahrungen mit der neuen Studienstruktur. Opladen: Barbara Budrich 2009 (207 S.; ISBN 978-3-86649-281-3; 14,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication02.04.2020
CitationKühner, Bärbel: Andrea Liesner / Ingrid Lohmann (Hrsg.): Bachelor Bolognese. Erfahrungen mit der neuen Studienstruktur. Opladen: Barbara Budrich 2009 (207 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 9 (2010) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-187063 - DOI: 10.25656/01:18706
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)