details
| Title |
Spielfilme über Lehrer/innen als Medium der kasuistischen Lehrerbildung |
|---|---|
| Authors |
Proske, Matthias |
| Source | van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 269-282. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) |
| Document | full text (1.385 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Spielfilm; Kasuistik; Alltagsbezug; Film; Lehrer-Alltag; Lehrer; Filmgenre; Filmanalyse; Beispiel; Dekonstruktion; Rekonstruktion; Medienarbeit |
| sub-discipline | Media Education Higher Education |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-8474-1553-4; 978-3-8474-2385-0 ; 9783847415534; 9783847423850 |
| Language | German |
| Year of creation | 2020 |
| review status | Publishing House Lectorship |
| is part of: | Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 29.05.2020 |
| Citation | Proske, Matthias; Herzmann, Petra; Hoffmann, Markus: Spielfilme über Lehrer/innen als Medium der kasuistischen Lehrerbildung - In: van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 269-282. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-192470 - DOI: 10.25656/01:19247 |