details
| Title | 
Hans-Georg Kotthoff / Stavros Moutsios (Hrsg.): Education Policies in Europe. Economy, Citizenship, Diversity (Studies in International Comparative and Multicultural Education; Bd. 10). Münster u.a.: Waxmann 2007 (240 S.) [Rezension]  | 
|---|---|
| Author | 
Parreira do Amaral, Marcelo  | 
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 3  | 
| Document | full text (248 KB) | 
| License of the document | In copyright | 
| Keywords (German) | Rezension; Staatsbürgerliche Erziehung; Wissensgesellschaft; Einstellung <Psy>; Soziale Integration; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Schule; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Multikulturelle Gesellschaft; Diskriminierung; Entwicklungszusammenarbeit; Fremdenfeindlichkeit; Internationalisierung; Politische Bildung; Zivilgesellschaft; Globalisierung; Wettbewerb; Hochschulbildung; Hochschule; Lebenslanges Lernen; Integration; Einwanderer; Jugendlicher; Migrant; Finnland; Großbritannien; Russland; Schweden; Ukraine | 
| sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research | 
| Document type | Article (journal) | 
| ISSN | 1613-0677; 16130677 | 
| Language | German | 
| Year of creation | 2008 | 
| review status | Peer-Reviewed | 
| Abstract (German): | Rezension von: Hans-Georg Kotthoff / Stavros Moutsios (Hrsg.): Education Policies in Europe. Economy, Citizenship, Diversity (Studies in International Comparative and Multicultural Education; Bd. 10). Münster u.a.: Waxmann 2007 (240 S.; ISBN 978-3-8309-1918-6; 29,90 EUR). | 
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2008 | 
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity | 
| Date of publication | 06.07.2020 | 
| Citation | Parreira do Amaral, Marcelo: Hans-Georg Kotthoff / Stavros Moutsios (Hrsg.): Education Policies in Europe. Economy, Citizenship, Diversity (Studies in International Comparative and Multicultural Education; Bd. 10). Münster u.a.: Waxmann 2007 (240 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-195988 - DOI: 10.25656/01:19598 |