search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Andreas Wernet: Hermeneutik - Kasuistik - Fallverstehen. Eine Einführung (Grundriss der Pädagogik / Erziehungswissenschaft Bd. 24). Stuttgart: Kohlhammer 2006 (207 S.) [Rezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 2 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Forschung; Empirische Forschung; Methode; Hermeneutik; Verstehen; Kasuistik; Fallanalyse; Rekonstruktion; Wirklichkeitsbezug; Positivismus; Einführung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Andreas Wernet: Hermeneutik - Kasuistik - Fallverstehen. Eine Einführung (Grundriss der Pädagogik / Erziehungswissenschaft Bd. 24). Stuttgart: Kohlhammer 2006 (207 S.; ISBN 3-17-018058-4; 18,00 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2007
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication30.07.2020
CitationReinhartz, Petra: Andreas Wernet: Hermeneutik - Kasuistik - Fallverstehen. Eine Einführung (Grundriss der Pädagogik / Erziehungswissenschaft Bd. 24). Stuttgart: Kohlhammer 2006 (207 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 6 (2007) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-196835 - DOI: 10.25656/01:19683
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)