details
Title |
Hans-Ulrich Musolff/Stephanie Hellekamps: Die Bildung und die Sachen. Zur Hermeneutik der modernen Schule und ihrer Didaktik. Frankfurt a.M.: Peter Lang 2003 (368 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Veith, Hermann ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 3 (2004) 4 ![]() |
Document | full text (208 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildung; Bildungstheorie; Schule; Schulpädagogik; Didaktik; Unterricht; Lernen; Gesellschaft; Theorie; Praxis; Wissenschaft; Erziehungswissenschaft; Methode; Interpretation |
sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Hans-Ulrich Musolff/Stephanie Hellekamps: Die Bildung und die Sachen. Zur Hermeneutik der modernen Schule und ihrer Didaktik. Frankfurt a.M.: Peter Lang 2003 (368 S.; ISBN 3-631-39942-1; 44,80 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.11.2020 |
Citation | Veith, Hermann: Hans-Ulrich Musolff/Stephanie Hellekamps: Die Bildung und die Sachen. Zur Hermeneutik der modernen Schule und ihrer Didaktik. Frankfurt a.M.: Peter Lang 2003 (368 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 3 (2004) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199643 - DOI: 10.25656/01:19964 |