details
Original Title |
Wenn Experimente misslingen... Unfälle im Chemieunterricht und deren rechtliche Folgen |
---|---|
Parallel title | When experiments fail... accidents in chemistry lessons and their legal consequences |
Author | Ruppersberg, Klaus |
Source | Naturwissenschaften im Unterricht. Chemie 27 (2016) 156, S. 47-48 |
Document | full text (607 KB) (formally and content revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Chemieunterricht; Unfall; Unfallforschung; Experiment; Experimentalunterricht; Brom; Wasserstoff; Explosion; Unfallversicherung; Experimentelle Chemie; Gefahrstoff; Sicherheit; Prävention |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0946-2139 ; 09462139 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Unfälle im Chemieunterricht sind so selten, dass sie sich gegenüber anderen Schulunfällen prozentual nicht erfassen lassen. Passiert aber etwas, so steht es meist groß in der Zeitung; nicht selten wird das Vorgefallene auch noch gerichtlich und dienstrechtlich gewürdigt. Der Autor versucht, Gemeinsamkeiten aufzuzeigen und Sensibilität zur Prävention zu erzeugen. (Autor) |
Abstract (English): | Compared to other school accidents, accidents in chemistry classes are so rare that they cannot be recorded in percentage. However, if something does happen, it usually makes headlines in the media. Additionally the incident usually has a judicial impact and results in staff regulation alterations. The author highlights similarities and generates awareness for prevention. (Author) |
other articles of this journal | Naturwissenschaften im Unterricht. Chemie Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.06.2020 |
Citation | Ruppersberg, Klaus: Wenn Experimente misslingen... Unfälle im Chemieunterricht und deren rechtliche Folgen - In: Naturwissenschaften im Unterricht. Chemie 27 (2016) 156, S. 47-48 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-200685 - DOI: 10.25656/01:20068 |