search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Nackte Tatsachen der empirischen Bildungsforschung
Authors GND-ID; GND-ID
SourcePädagogische Korrespondenz (2017) 56, S. 64-68 ZDB
Document  (579 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsforschung; Empirische Forschung; Satire; Evidenz; Erkenntnisinteresse; Forschungsergebnis
sub-disciplineGeneral Educational Science
Empirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389; 09336389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autoren erörtern die Präsentation der Ergebnisse des IQB-Bildungstrends 2016, die Ergebnisse von PISA 2015 sowie weitere Ergebnisse aus der empirischen Bildungsforschung. Das Auseinanderklaffen von Forschungsergebnissen und Forschungsanspruch wird satirisch überspitzt aufgezeigt. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2017
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication30.11.2020
CitationDammer, Karl-Heinz; Jornitz, Sieglinde: Nackte Tatsachen der empirischen Bildungsforschung - In: Pädagogische Korrespondenz (2017) 56, S. 64-68 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-205748 - DOI: 10.25656/01:20574
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)