details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206142
DOI: 10.25656/01:20614; 10.31244/dds.2019.04.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206142
DOI: 10.25656/01:20614; 10.31244/dds.2019.04.09
| Original Title |
Multiparadigmatische und meta-reflexive Lehrerbildung. Begründungen, Gemeinsamkeiten und Differenzen, Perspektiven |
|---|---|
| Parallel title | Multiparadigmatic and meta-reflexive teacher education. Rationales, commonalities and differences, perspectives |
| Author |
Cramer, Colin |
| Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 471-478 |
| related to: | Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit? |
| Document | full text (171 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Metakognition; Bildungsstandards; Lehrerausbildung; Programm; Reflexion <Phil>; Professionalisierung; Wissenschaftstheorie; Diskurs; Diskussion; Qualität; Theoriebildung |
| sub-discipline | General Educational Science Vocational Education and Training |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0012-0731; 00120731 |
| Language | German |
| Year of creation | 2019 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Dieser Beitrag reagiert neben den Diskussionsbeiträgen von Jörg Schlömerkemper und Nils Berkemeyer in dieser Ausgabe auf den Diskussionsbeitrag: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatische Lehrerbildung. Produktive Auswege aus dem Paradigmenstreit? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | This article, besides the articles by Jörg Schlömerkemper and Nils Berkemeyer in this issue, reacts to the contribution: Heinrich, M., Wolfswinkler, G., van Ackeren, I., Bremm, N., & Streblow, L. (2019). Multiparadigmatic teacher training. Productive ways out of the paradigm dispute? DDS - Die Deutsche Schule, 111 (2), 244-259. https://doi.org/10.31244/dds.2019.02.10. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 05.02.2021 |
| Citation | Cramer, Colin: Multiparadigmatische und meta-reflexive Lehrerbildung. Begründungen, Gemeinsamkeiten und Differenzen, Perspektiven - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 4, S. 471-478 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206142 - DOI: 10.25656/01:20614; 10.31244/dds.2019.04.09 |