search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

On Saturday, November 8, 2025, this website will be unavailable between 6:00 and 10:00 a.m. due to maintenance work. We kindly ask for your understanding.

Inhalt

details

Original Title
Wirksame Konzepte der sprachlichen Bildung aus dem Versuch in die Fläche transferieren. Konzepte und Erfahrungen aus der Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BiSS)
Parallel titleTransferring efficient concepts of language education from experiment to circulation. Concepts and experiences from the Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" ["Education by language and writing"] (BiSS)
Authors
SourceDie Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 334-339 ZDB
Document  (729 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Text ist Teil einer Reihe von Berichten über transferaffine Forschungsprojekte der empirischen Schul- und Unterrichtsforschung. Vor dem Hintergrund der Diskussion über bislang in Deutschland existierende Desiderata zum systematischen Wissenstransfer und zur Implementation empirischer Bildungsforschung (vgl. Otto, Bieber & Heinrich im vorliegenden Heft ) verweist der Beitrag auf die Bemühungen um eine langfristige Systematisierung, Evaluierung bzw. Beforschung der Transferstrategien in der Bund-Länder-Initiative „Bildung durch Sprache und Schrift“. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This contribution is part of a series of reports about transfer-oriented research projects from empirical school and teaching research. Against the background of the discussion in Germany about existing desiderata regarding a systematic knowledge transfer and the implementation of empirical educational research (cp. Otto, Bieber & Heinrich in this issue), the contribution refers to the efforts to systematize, evaluate and explore the transfer strategies in the Bund-Länder-Initiative “Bildung durch Sprache und Schrift” [“Education by Language and Writing”]. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication01.09.2020
CitationBecker-Mrotzek, Michael; Roth, Hans-Joachim; Schöneberger, Christiane: Wirksame Konzepte der sprachlichen Bildung aus dem Versuch in die Fläche transferieren. Konzepte und Erfahrungen aus der Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BiSS) - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 334-339 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206169 - DOI: 10.25656/01:20616; 10.31244/dds.2019.03.09
export files

share content at social platforms