details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206169
DOI: 10.25656/01:20616; 10.31244/dds.2019.03.09
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206169
DOI: 10.25656/01:20616; 10.31244/dds.2019.03.09
| Original Title |
Wirksame Konzepte der sprachlichen Bildung aus dem Versuch in die Fläche transferieren. Konzepte und Erfahrungen aus der Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BiSS) |
|---|---|
| Parallel title | Transferring efficient concepts of language education from experiment to circulation. Concepts and experiences from the Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" ["Education by language and writing"] (BiSS) |
| Authors |
Becker-Mrotzek, Michael |
| Source | Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 334-339 |
| Document | full text (729 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Bildungsforschung; Sprachbildung; Sprachförderung; Wissenstransfer; Implementierung; Innovation; Forschungsprojekt; Deutschland |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0012-0731; 00120731 |
| Language | German |
| Year of creation | 2019 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Der vorliegende Text ist Teil einer Reihe von Berichten über transferaffine Forschungsprojekte der empirischen Schul- und Unterrichtsforschung. Vor dem Hintergrund der Diskussion über bislang in Deutschland existierende Desiderata zum systematischen Wissenstransfer und zur Implementation empirischer Bildungsforschung (vgl. Otto, Bieber & Heinrich im vorliegenden Heft ) verweist der Beitrag auf die Bemühungen um eine langfristige Systematisierung, Evaluierung bzw. Beforschung der Transferstrategien in der Bund-Länder-Initiative „Bildung durch Sprache und Schrift“. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | This contribution is part of a series of reports about transfer-oriented research projects from empirical school and teaching research. Against the background of the discussion in Germany about existing desiderata regarding a systematic knowledge transfer and the implementation of empirical educational research (cp. Otto, Bieber & Heinrich in this issue), the contribution refers to the efforts to systematize, evaluate and explore the transfer strategies in the Bund-Länder-Initiative “Bildung durch Sprache und Schrift” [“Education by Language and Writing”]. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2019 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 01.09.2020 |
| Citation | Becker-Mrotzek, Michael; Roth, Hans-Joachim; Schöneberger, Christiane: Wirksame Konzepte der sprachlichen Bildung aus dem Versuch in die Fläche transferieren. Konzepte und Erfahrungen aus der Bund-Länder-Initiative "Bildung durch Sprache und Schrift" (BiSS) - In: Die Deutsche Schule 111 (2019) 3, S. 334-339 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206169 - DOI: 10.25656/01:20616; 10.31244/dds.2019.03.09 |