details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-opus-20851
DOI: 10.25656/01:2085
URN: urn:nbn:de:0111-opus-20851
DOI: 10.25656/01:2085
| Original Title |
Mehrsprachigkeit ab dem Vorschulalter in Deutschland - ein Konzept orientiert an der empirischen Realität |
|---|---|
| Parallel title | Multilingualism from the pre-school age in Germany - a concept orientated at the empiric reality |
| Author | Carroll, Claudia |
| Source | Frankfurt am Main : DIPF 2009, 12 S. |
| Document | full text (235 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Sprachenvielfalt; Mehrsprachigkeit; Sprachförderung; Immersion; Vorschulalter; Deutschland |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
| Language | German |
| Year of creation | 2009 |
| review status | Review Status Unknown |
| Abstract (German): | In Deutschland liegt, trotz aller nationalstaatlichen Bemühungen nach dem Prinzip "eine Nation - eine Sprache", empirisch sprachliche Vielfalt vor. In diesem Text wird als Alternative zur einseitigen Deutschförderung ein Konzept zur Förderung von Mehrsprachigkeit für alle Kinder ab dem Vorschulalter vorgestellt. (Autor) |
| Abstract (English): | In Germany exists empirically, in spite of the efforts by the German nation state following the principle "a Nation - one language", linguistic diversity. This article presents as an alternative to the one-way promotion of the German language a concept, that encourages multilingualism for all children from the pre-school age. (author) |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 25.11.2009 |
| Citation | Carroll, Claudia: Mehrsprachigkeit ab dem Vorschulalter in Deutschland - ein Konzept orientiert an der empirischen Realität. Frankfurt am Main : DIPF 2009, 12 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20851 - DOI: 10.25656/01:2085 |