search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Sabine Maschke / Gunild Schulz-Gade / Ludwig Stecher (Hrsg.): Jahrbuch Ganztagsschule 2017: Junge Geflüchtete in der Ganztagsschule. Integration gestalten - Bildung fördern - Chancen eröffnen. Schwalbach / Taunus: Debus Pädagogik Verlag 2016 (256 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 4 ZDB
Document  (216 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Schule; Ganztagsschule; Schüler; Lernen; Integration; Flüchtling; Migrant; Jugendlicher; Sprache; Förderung; Konzept; Bildungschance
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677; 16130677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Sabine Maschke / Gunild Schulz-Gade / Ludwig Stecher (Hrsg.): Jahrbuch Ganztagsschule 2017: Junge Geflüchtete in der Ganztagsschule. Integration gestalten - Bildung fördern - Chancen eröffnen. Schwalbach / Taunus: Debus Pädagogik Verlag 2016 (256 S.; ISBN 978-3-95414-069-5; 26,80 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.02.2021
CitationSchurt, Verena: Sabine Maschke / Gunild Schulz-Gade / Ludwig Stecher (Hrsg.): Jahrbuch Ganztagsschule 2017: Junge Geflüchtete in der Ganztagsschule. Integration gestalten - Bildung fördern - Chancen eröffnen. Schwalbach / Taunus: Debus Pädagogik Verlag 2016 (256 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208512 - DOI: 10.25656/01:20851
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)