details
Title |
Andrea Albers: Schulwettbewerbe als Impuls für Schulentwicklung. Perspektiven von Teilnehmenden des Deutschen Schulpreises. Wiesbaden: Springer VS 2016 (371 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Hinzke, Jan-Hendrik ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 ![]() |
Document | full text (210 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Schule; Wettbewerb; Schulwettbewerb; Teilnahme; Teilnehmer; Gesamtschule; Gymnasium; Theorie; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Studie |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Andrea Albers: Schulwettbewerbe als Impuls für Schulentwicklung. Perspektiven von Teilnehmenden des Deutschen Schulpreises. Wiesbaden: Springer VS 2016 (371 S.; ISBN 978-3-658-12863-0; 49,99 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.10.2020 |
Citation | Hinzke, Jan-Hendrik: Andrea Albers: Schulwettbewerbe als Impuls für Schulentwicklung. Perspektiven von Teilnehmenden des Deutschen Schulpreises. Wiesbaden: Springer VS 2016 (371 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208761 - DOI: 10.25656/01:20876 |