details
| Title |
Andrea Albers: Schulwettbewerbe als Impuls für Schulentwicklung. Perspektiven von Teilnehmenden des Deutschen Schulpreises. Wiesbaden: Springer VS 2016 (371 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Hinzke, Jan-Hendrik |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 |
| Document | full text (210 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Schule; Wettbewerb; Schulwettbewerb; Teilnahme; Teilnehmer; Gesamtschule; Gymnasium; Theorie; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Studie |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2017 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Andrea Albers: Schulwettbewerbe als Impuls für Schulentwicklung. Perspektiven von Teilnehmenden des Deutschen Schulpreises. Wiesbaden: Springer VS 2016 (371 S.; ISBN 978-3-658-12863-0; 49,99 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 30.10.2020 |
| Citation | Hinzke, Jan-Hendrik: Andrea Albers: Schulwettbewerbe als Impuls für Schulentwicklung. Perspektiven von Teilnehmenden des Deutschen Schulpreises. Wiesbaden: Springer VS 2016 (371 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208761 - DOI: 10.25656/01:20876 |