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Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
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Original Title
Overrepresentation of immigrants in special education. A grounded theory study on the case of Austria
Parallel titleDie Überrepräsentation von MigrantInnen in der Sonderpädagogik. Eine Grounded Theory Studie am Beispiel Österreich
Author ORCID
SourceBad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, 236 S. - (Inklusion, Behinderung, Gesellschaft. Bildungs- und sozialwissenschaftliche Beiträge) - (Dissertation, Universität Wien, 2019)
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Keywords (German)Sonderpädagogik; Migrant; Migrantin; Schüler; Migrationshintergrund; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Ausländeranteil; Minderheit; Chancengleichheit; Gerechtigkeit; Sonderschulwesen; Eltern; Lehrer; Schulleiter; Grounded Theory; Studie; Umfrage; Interview; Türkei; Österreich
sub-disciplineSpecial Education
Educational Sociology
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-3-7815-2427-9; 978-3-7815-5866-3
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation)
Abstract (English):This book discusses the overrepresented referral of students from a migrant background to special education by concentrating on the case of students from a Turkish background in Austria. It attempts to open space for bringing first-hand experiences together to address the complexity of the referral process and to develop an understanding that goes beyond oversimplification and linear explanations for the overrepresentation of students from a migrant background in lowpromising schools. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieses Buch diskutiert die Überrepräsentation von SchülerInnen mit Migrationshintergrund mit sonderpädagogischem Förderbedarf, wobei in der Studie SchülerInnen mit türkischem Hintergrund in Österreich im Mittelpunkt stehen. Es wird versucht, Raum für die Zusammenführung von Erfahrungen aus erster Hand zu schaffen, um die Komplexität des Überweisungsprozesses anzugehen und ein Verständnis zu entwickeln, das über die Vereinfachung und lineare Erklärungen für die Überrepräsentation von SchülerInnen mit Migrationshintergrund in nicht-vielversprechenden Schulen hinausgeht. (DIPF/Orig.)
additional URLsDOI: 10.35468/5866
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Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication17.12.2020
CitationSubasi Singh, Seyda: Overrepresentation of immigrants in special education. A grounded theory study on the case of Austria. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, 236 S. - (Inklusion, Behinderung, Gesellschaft. Bildungs- und sozialwissenschaftliche Beiträge) - (Dissertation, Universität Wien, 2019) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-211972 - DOI: 10.25656/01:21197
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