details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-211972
DOI: 10.25656/01:21197; 10.35468/5866
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-211972
DOI: 10.25656/01:21197; 10.35468/5866
Original Title |
Overrepresentation of immigrants in special education. A grounded theory study on the case of Austria |
---|---|
Parallel title | Die Überrepräsentation von MigrantInnen in der Sonderpädagogik. Eine Grounded Theory Studie am Beispiel Österreich |
Author |
Subasi Singh, Seyda ![]() |
Source | Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, 236 S. - (Inklusion, Behinderung, Gesellschaft. Bildungs- und sozialwissenschaftliche Beiträge) - (Dissertation, Universität Wien, 2019) |
Document | full text (1.967 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Sonderpädagogik; Migrant; Migrantin; Schüler; Migrationshintergrund; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Ausländeranteil; Minderheit; Chancengleichheit; Gerechtigkeit; Sonderschulwesen; Eltern; Lehrer; Schulleiter; Grounded Theory; Studie; Umfrage; Interview; Türkei; Österreich |
sub-discipline | Special Education Educational Sociology |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-7815-2427-9; 978-3-7815-5866-3; 9783781524279; 9783781558663 |
Language | English |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) |
Abstract (English): | This book discusses the overrepresented referral of students from a migrant background to special education by concentrating on the case of students from a Turkish background in Austria. It attempts to open space for bringing first-hand experiences together to address the complexity of the referral process and to develop an understanding that goes beyond oversimplification and linear explanations for the overrepresentation of students from a migrant background in lowpromising schools. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Dieses Buch diskutiert die Überrepräsentation von SchülerInnen mit Migrationshintergrund mit sonderpädagogischem Förderbedarf, wobei in der Studie SchülerInnen mit türkischem Hintergrund in Österreich im Mittelpunkt stehen. Es wird versucht, Raum für die Zusammenführung von Erfahrungen aus erster Hand zu schaffen, um die Komplexität des Überweisungsprozesses anzugehen und ein Verständnis zu entwickeln, das über die Vereinfachung und lineare Erklärungen für die Überrepräsentation von SchülerInnen mit Migrationshintergrund in nicht-vielversprechenden Schulen hinausgeht. (DIPF/Orig.) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 17.12.2020 |
Citation | Subasi Singh, Seyda: Overrepresentation of immigrants in special education. A grounded theory study on the case of Austria. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, 236 S. - (Inklusion, Behinderung, Gesellschaft. Bildungs- und sozialwissenschaftliche Beiträge) - (Dissertation, Universität Wien, 2019) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-211972 - DOI: 10.25656/01:21197; 10.35468/5866 |