search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Confucius or Goethe? Cameroon's external relations with China and Germany and their impact on higher education aspirations of young Cameroonians
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 42 (2019) 2, S. 16-21 ZDB
Document  (939 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):The main interest of this article is directed to the question, in how far the foreign cultural and educational relations, which Cameroon has with China and Germany, affect the international mobility of Cameroonian graduates. This paper is based on results of an empirical study in Cameroon which examined the German as well as the Chinese mechanisms within their respective cultural and educational institutions for international mobility in higher education based in Cameroon. Furthermore, the motives of Cameroonian students for their choice of destination are elaborated upon. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In diesem Beitrag wird der Frage nachgegangen, inwieweit die auswärtige Kultur- und Bildungspolitik Kameruns mit der Volksrepublik China sowie mit der Bundesrepublik Deutschland Auswirkungen auf die internationale Mobilität kamerunischer Studierender im Hochschulbereich haben kann. Dieser Beitrag basiert auf einer empirischen Studie in Kamerun. Verglichen wurden in dieser die Mechanismen der Hochschulmobilität, die seitens der deutschen sowie der chinesischen auswärtigen Kultur- und Bildungspolitik in Kamerun implementiert werden. Ferner wurden kamerunische Studierende hinsichtlich ihrer Motive, ein Studium in Deutschland respektive China durchzuführen, befragt. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.03.2021
CitationGankam Tambo, Ina: Confucius or Goethe? Cameroon's external relations with China and Germany and their impact on higher education aspirations of young Cameroonians - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 42 (2019) 2, S. 16-21 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212990 - DOI: 10.25656/01:21299; 10.31244/zep.2019.02.04
export files

share content at social platforms