search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Die Kinder und ihr beredtes Schweigen. Zu Partizipation und Selbstvertretung
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 42 (2019) 3, S. 11-15 ZDB
Document  (1.599 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Essay geht der Frage nach, welche Voraussetzungen gegeben sein müssen, damit Kinder "sprechen" können und ihre Stimmen "gehört" werden. Er setzt sich kritisch mit der gängigen Rede und Praxis von Kinderpartizipation auseinander und lotet die Möglichkeiten der Selbstrepräsentation von Kindern aus. Zur Veranschaulichung werden Beispiele aus dem Globalen Norden und Globalen Süden angeführt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The essay examines the question of what prerequisites must be met for children to be able to "speak" and their voices to be "heard". It takes a critical look at the current talk and practice of child participation and explores the possibilities of children's self-representation. For illustration purposes, examples from the Global North and Global South are cited. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.03.2021
CitationLiebel, Manfred: Die Kinder und ihr beredtes Schweigen. Zu Partizipation und Selbstvertretung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 42 (2019) 3, S. 11-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213031 - DOI: 10.25656/01:21303; 10.31244/zep.2019.03.03
export files

share content at social platforms