search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:  
Title
Die Kinder und ihr beredtes Schweigen. Zu Partizipation und Selbstvertretung
Author GND-ID
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 42 (2019) 3, S. 11-15 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Kinderrechtskonvention; Kind; Schülervertretung; Entwicklungsland; Mitbestimmung; Mitwirkung; Partizipation; Politische Betätigung; Postkolonialismus; Globalisierung
sub-disciplineOrganisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Essay geht der Frage nach, welche Voraussetzungen gegeben sein müssen, damit Kinder "sprechen" können und ihre Stimmen "gehört" werden. Er setzt sich kritisch mit der gängigen Rede und Praxis von Kinderpartizipation auseinander und lotet die Möglichkeiten der Selbstrepräsentation von Kindern aus. Zur Veranschaulichung werden Beispiele aus dem Globalen Norden und Globalen Süden angeführt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The essay examines the question of what prerequisites must be met for children to be able to "speak" and their voices to be "heard". It takes a critical look at the current talk and practice of child participation and explores the possibilities of children's self-representation. For illustration purposes, examples from the Global North and Global South are cited. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2019
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication23.03.2021
Suggested CitationLiebel, Manfred: Die Kinder und ihr beredtes Schweigen. Zu Partizipation und Selbstvertretung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 42 (2019) 3, S. 11-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213031 - DOI: 10.31244/zep.2019.03.03
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)