search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Die englischen Teachers' Centres. Dezentralisierung der Curriculum-Entwicklung auf lokaler Ebene
Author GND-ID ORCID
SourceDie deutsche Schule 64 (1972) 9, S. 534-546 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Curriculumentwicklung; Curriculumreform; Curriculumtheorie; Lehrerfortbildung; Innovation; Schulreform; Lehrerzentrum; Bildungssystem; Großbritannien
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In dem Beitrag werden Erfahrungen mit den Teachers' Centres in England im Blick auf eine Adaptation an die deutsche Situation diskutiert - vor allem als Gegengewicht zu den stark zentralistischen Reformkonzepten Anfang der 1970er Jahre (Bürokratie- und Technologie-Modelle einer "dissemination of innovation from the centre to the periphery"). (Autor)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.02.2021
Suggested CitationBrügelmann, Hans: Die englischen Teachers' Centres. Dezentralisierung der Curriculum-Entwicklung auf lokaler Ebene - In: Die deutsche Schule 64 (1972) 9, S. 534-546 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213630
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)