details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213691
DOI: 10.25656/01:21369; 10.24452/sjer.42.2.1
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213691
DOI: 10.25656/01:21369; 10.24452/sjer.42.2.1
| Title |
Editorial. Die Überprüfung des Erreichens mathematischer Grundkompetenzen in der Schweiz am Ende der obligatorischen Schulbildung |
|---|---|
| Authors |
Brühwiler, Christian |
| Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 42 (2020) 2, S. 293-298 |
| Document | full text (186 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Mathematische Kompetenz; Schülerleistung; Leistungsmessung; Grundkenntnisse; Bildungssystem; Schulabschluss; Einführung |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 2624-8492; 26248492 |
| Language | German |
| Year of creation | 2020 |
| review status | Peer-Reviewed |
| other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2020 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 09.02.2021 |
| Citation | Brühwiler, Christian; Erzinger, Andrea B.; Nidegger, Christian; Salvisberg, Miriam: Editorial. Die Überprüfung des Erreichens mathematischer Grundkompetenzen in der Schweiz am Ende der obligatorischen Schulbildung - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 42 (2020) 2, S. 293-298 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-213691 - DOI: 10.25656/01:21369; 10.24452/sjer.42.2.1 |