search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Merle Hummrich/ Astrid Hebenstreit/ Merle Hinrichsen/ Michael Meier (Hrsg.): Was ist der Fall? Kasuistik und das Verstehen pädagogischen Handelns. Wiesbaden: Springer VS 2016 (315 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 4 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Schulpädagogik; Sozialpädagogik; Erwachsenenbildung; Fachdidaktik; Fallanalyse; Kasuistik; Praxisbezug; Pädagogisches Handeln; Lehrerbildung
sub-disciplineGeneral Educational Science
Empirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Merle Hummrich/ Astrid Hebenstreit/ Merle Hinrichsen/ Michael Meier (Hrsg.): Was ist der Fall? Kasuistik und das Verstehen pädagogischen Handelns. Wiesbaden: Springer VS 2016 (315 S.; ISBN 978-3-658-04340-7; 59,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication22.02.2021
Suggested CitationSteinherr, Eva: Merle Hummrich/ Astrid Hebenstreit/ Merle Hinrichsen/ Michael Meier (Hrsg.): Was ist der Fall? Kasuistik und das Verstehen pädagogischen Handelns. Wiesbaden: Springer VS 2016 (315 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 17 (2018) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-215804
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)