details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-217934
DOI: 10.25656/01:21793; 10.1007/978-3-531-19994-8_18
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-217934
DOI: 10.25656/01:21793; 10.1007/978-3-531-19994-8_18
Title |
Region und soziale Ungleichheit |
---|---|
Authors | Kemper, Thomas ; Weishaupt, Horst |
Source | Reinders, Heinz [Hrsg.]; Ditton, Hartmut [Hrsg.]; Gräsel, Cornelia [Hrsg.]; Gniewosz, Burkhard [Hrsg.]: Empirische Bildungsforschung. Gegenstandsbereiche. 2., überarbeitete Auflage. Wiesbaden : Springer VS 2015, S. 245-257 |
Edition | 2., überarbeitete Auflage |
updated version: | Region und soziale Ungleichheit |
Document | full text (270 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsaspiration; Soziale Ungleichheit; Soziales Milieu; Sozialraum; Bildungsangebot; Schule; Schulform; Lernbedingungen; Region; Wohngebiet; Sozialstruktur; Benachteiligung; Bevölkerung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Educational Sociology |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-531-19993-5; 978-3-531-19993-1; 978-3-531-19994-8; 3531199935; 9783531199931; 9783531199948 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Beitrag beschäftigt sich mit der Frage, welche Rolle die Region als soziale Ungleichheitsdimension für Bildungsprozesse spielt. Nicht nur soziale Gruppen, sondern auch Bildungseinrichtungen sind im Raum ungleich verteilt. Dadurch ergeben sich sozial selektive Angebots-Nachfragestrukturen, deren Auswirkungen auf die Bildungsbeteiligung näher nachgegangen wird. (DIPF/Orig.) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.03.2021 |
Citation | Kemper, Thomas; Weishaupt, Horst: Region und soziale Ungleichheit - In: Reinders, Heinz [Hrsg.]; Ditton, Hartmut [Hrsg.]; Gräsel, Cornelia [Hrsg.]; Gniewosz, Burkhard [Hrsg.]: Empirische Bildungsforschung. Gegenstandsbereiche. 2., überarbeitete Auflage. Wiesbaden : Springer VS 2015, S. 245-257 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-217934 - DOI: 10.25656/01:21793; 10.1007/978-3-531-19994-8_18 |