details
| Title | 
Bemerkungen zur Ablösung der Geisteswissenschaftlichen Pädagogik: Verdrängt oder überwunden? | 
|---|---|
| Author | Neumann, Dieter  | 
| Source | Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 67-91. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) | 
| Document | full text (2.136 KB) | 
| License of the document | In copyright | 
| Keywords (German) | Pädagogik; Erziehungswissenschaft; Wissen; Wissenschaftstheorie; Wissenschaftsdisziplin; Geisteswissenschaftliche Pädagogik; Ablösungsprozess; Generation; Gesellschaft; Methode; Rationalität; Orientierung; Theorie; Paradigma | 
| sub-discipline | General Educational Science | 
| Document type | Article (from a serial) | 
| ISBN | 3-407-41127-8; 3407411278 | 
| Language | German | 
| Year of creation | 1991 | 
| review status | Peer-Reviewed | 
| is part of: | Pädagogisches Wissen | 
| Statistics |  Number of document requests | 
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity | 
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) | 
| Date of publication | 29.03.2021 | 
| Citation | Neumann, Dieter: Bemerkungen zur Ablösung der Geisteswissenschaftlichen Pädagogik: Verdrängt oder überwunden? - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 67-91. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218661 - DOI: 10.25656/01:21866 | 
 
             
     
     
   
   
      
        
           
     
    