search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Title
Sprache und Argument in der Pädagogik der Grünen
Author GND-ID
SourceOelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 233-250. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Pädagogik; Erziehung; Erziehungswissenschaft; Bildungstheorie; Bildungspolitik; Politik; Grüne <Partei>; Politische Werbung; Sprache; Sprachstil; Sprachgebrauch; Quelle; Jargon; Stereotyp; Schlagwort; Metapher; Argumentation; Kritik; Denken; Pädagogisches Denken; Alternative Pädagogik; Schultheorie
sub-disciplineGeneral Educational Science
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41127-8
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Pädagogisches Wissen
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication31.03.2021
Suggested CitationUhl, Siegfried: Sprache und Argument in der Pädagogik der Grünen - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Tenorth, Heinz-Elmar [Hrsg.]: Pädagogisches Wissen. Weinheim ; Basel : Beltz 1991, S. 233-250. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 27) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-218754
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)