details
Title |
Pädagogischer Liberalismus und nationale Gemeinschaft. Zur politischen Ambivalenz der "Reformpädagogik" in Deutschland vor 1914 |
---|---|
Author |
Oelkers, Jürgen ![]() |
Source | Pädagogik und Nationalsozialismus. Weinheim ; Basel : Beltz 1988, S. 195-219. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 22) |
Document | full text (2.069 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsgeschichte; Pädagogik; Reformpädagogik; Ideologie; Ambivalenz; Gemeinschaft; Kind; Liberalismus; Politik; Gesellschaft; Volk; Philosophie; Kultur; Nationalsozialismus; Geschichte <Histor> |
sub-discipline | History of Education Philosophy of Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-407-41122-7; 3407411227 |
Language | German |
Year of creation | 1988 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Pädagogik und Nationalsozialismus |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 22.04.2021 |
Citation | Oelkers, Jürgen: Pädagogischer Liberalismus und nationale Gemeinschaft. Zur politischen Ambivalenz der "Reformpädagogik" in Deutschland vor 1914 - In: Pädagogik und Nationalsozialismus. Weinheim ; Basel : Beltz 1988, S. 195-219. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 22) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220580 - DOI: 10.25656/01:22058 |