details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220778
DOI: 10.25656/01:22077; 10.31244/dds.2021.01.08
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220778
DOI: 10.25656/01:22077; 10.31244/dds.2021.01.08
Original Title |
Effekte von integrativer Führung auf die Datennutzung von Lehrkräften |
---|---|
Parallel title | Data-based school improvement. Direct and indirect effects of integrative leadership on teachers' data use |
Authors | Ercan, Habibe; Hartmann, Ulrike ; Richter, Dirk ; Kuschel, Jenny ; Gräsel, Cornelia |
Source | Die Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 85-100 |
Document | full text (735 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Lehrer; Schulleitung; Führungsstil; Kooperation; Informationsquelle; Informationsnutzung; Daten; Fragebogenerhebung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die vorliegende Studie untersucht die Zusammenhänge zwischen integrativem Schulleitungshandeln, das transformationale und instruktionale Komponenten enthält, und der Nutzungshäufigkeit verschiedener Datenquellen durch Lehrkräfte. Die Ergebnisse eines Strukturgleichungsmodells zeigen, dass integrative Führung direkte und indirekte Zusammenhänge mit der Nutzung verschiedener Datenquellen aufweist. Die Effekte scheinen vorwiegend durch die Kooperationsaktivität der Lehrkräfte vermittelt zu sein. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The present article reports the effects of school principals’ integrative leadership behavior, including transformational and instructional components, on teachers’ data use. Results of a structural equation model indicate significant positive direct and indirect effects on teachers’ use of various data. Total effects seem to be mainly mediated by teachers’ cooperation activities. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.04.2021 |
Citation | Ercan, Habibe; Hartmann, Ulrike; Richter, Dirk; Kuschel, Jenny; Gräsel, Cornelia: Effekte von integrativer Führung auf die Datennutzung von Lehrkräften - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 1, S. 85-100 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-220778 - DOI: 10.25656/01:22077; 10.31244/dds.2021.01.08 |