search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN:
DOI:  
Title
Systemakkreditierung an Hochschulen. Anforderungen, Maßnahmen und Effekte aus der Perspektive von Hochschulakteuren
Author GND-ID ORCID
SourceOpladen ; Berlin ; Toronto : Budrich Academic Press 2020, 316 S. - (Dissertation, Pädagogische Hochschule Ludwigsburg, 2019)
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Hochschule; Akkreditierung; Hochschulentwicklung; Hochschulleitung; Reform; Qualitätsmanagementsystem; Hochschulsystem; Bildungsmanagement; Hochschulpolitik; Organisationsstruktur; Wandel; Änderung; Intervention; Experte; Rollenverständnis; Kommunikation; Rollenkonflikt; Empirische Forschung; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Leitfadeninterview; Fragebogenerhebung; Deutschland
sub-disciplineHigher Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISBN978-3-96665-018-2
LanguageGerman
Year of creation
review status Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation)
Abstract (German):Die empirische Studie untersucht aus Perspektive von Hochschulleitungen und Qualitätsmanagementverantwortlichen dynamische Veränderungsprozesse, die bei der Einführung einer Systemakkreditierung auftreten. Es werden Herausforderungen, Handlungspraktiken und Bewältigungsstrategien der Veränderungsakteure sowie Effekte der Systemakkreditierung identifiziert und theoretische sowie handlungspraktische Implikationen zur Gestaltung von Hochschulentwicklungsprozessen aufgezeigt. (DIPF/Orig.)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication04.05.2021
Suggested CitationSuwalski, Petra: Systemakkreditierung an Hochschulen. Anforderungen, Maßnahmen und Effekte aus der Perspektive von Hochschulakteuren. Opladen ; Berlin ; Toronto : Budrich Academic Press 2020, 316 S. - (Dissertation, Pädagogische Hochschule Ludwigsburg, 2019) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221233 - DOI: 10.3224/96665018
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)