search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Umweltbildung in der Lehrer- und Lehrerinnenausbildung Namibias
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 21 (1998) 2, S. 21-22 ZDB
Document  (7.499 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In Namibia ist vieles in Bewegung. 1990 als letztes afrikanisches Land politisch unabhängig geworden, verfügt Namibia über eine der fortschrittlichsten Verfassungen Afrikas. Dort heißt es in Artikel 20: "All persons shall have the right to education [...]" und in Artikel 95/1: "The state shall actively promote and maintain the welfare of the people by adopting, inter alia, policies aimed at the following [...] maintenance of ecosystems, essential ecological processes and biological diversity of Namibia and utilisation of living natural resources on a sustainable basis for the benefit of all Namibians, both present and future; in particular, the Government shall provide measures against the dumping or recycling of foreign nuclear and toxic waste on Namibian territory." Die Verknüpfung dieser beiden Grundsätze läßt bildungspolitische Forderungen und Initiativen besonders im Bereich der Umweltbildung erwarten. Für die Lehreraus- und -fortbildung werden vor diesem Hintergrund neue Konzepte erarbeitet; die Multiplikationsfunktion, die dieser Berufsgruppe in der Gesellschaft zukommt, wird sehr ernstgenommen und nimmt eine hohe Priorität auch im Staatshaushalt ein. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.05.2021
CitationWulfmeyer, Meike: Umweltbildung in der Lehrer- und Lehrerinnenausbildung Namibias - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 21 (1998) 2, S. 21-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221927 - DOI: 10.25656/01:22192
export files

share content at social platforms