search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mathematikspezifische Medien nutzen. Was macht den Unterschied – Lehrkraft, Schulkultur oder Technik?
Parallel titleUsing mathematics-specific media. What makes the difference – teachers, school-culture, or equipment?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 113 (2021) 2, S. 199-217 ZDB
Document  (493 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Forschung zu Mediennutzung im Unterricht nimmt bisher selten einen fachlichen Blick ein, obwohl gerade im Mathematikunterricht spezifische Medien im Einsatz sind. Die berichtete Lehrkräftebefragung zeigt die aktuelle mathematikspezifische Mediennutzung in der Sekundarstufe auf und erklärt Unterschiede durch individuelle und organisationale Faktoren im Kontrast unterschiedlicher Gruppen von Nutzungshäufigkeit. Weiter diskutieren wir Implikationen zur Förderung von Medieneinsatz im Mathematikunterricht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Research on media use in teaching has as yet rarely taken a subject-specific view, despite the fact that specific tools are used in mathematics instruction in particular. The reported teacher survey shows the current mathematics-specific media use in secondary level education in Germany and explains differences by individual and organizational factors within different groups of usage frequency. Furthermore, we discuss implications for promoting media use in mathematics instruction. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.05.2021
CitationOstermann, Anje; Lindmeier, Anke; Härtig, Hendrik; Kampschulte, Lorenz; Ropohl, Mathias; Schwanewedel, Julia: Mathematikspezifische Medien nutzen. Was macht den Unterschied – Lehrkraft, Schulkultur oder Technik? - In: Die Deutsche Schule 113 (2021) 2, S. 199-217 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-222392 - DOI: 10.25656/01:22239; 10.31244/dds.2021.02.07
export files

share content at social platforms