search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
"Aufklärung des Gefühls" zwischen Individualisierung und Tradition. Zur Widerständigkeit des Dialogs zwischen Psychoanalyse und Pädagogik bei Siegfried Bernfeld
Author
SourceBenner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 385-387. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsgeschichte; Bildungstheorie; Pädagogik; Psychoanalyse; Psychoanalytiker; Psychoanalytische Pädagogik; Kind; Mädchen; Psychologie; Soziologie; Kulturtheorie; Marxismus; Kritik; Rezeption; Bernfeld, Siegfried
sub-disciplineHistory of Education
Differential Educational Research
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41129-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication16.06.2021
CitationSchmid, Volker: "Aufklärung des Gefühls" zwischen Individualisierung und Tradition. Zur Widerständigkeit des Dialogs zwischen Psychoanalyse und Pädagogik bei Siegfried Bernfeld - In: Benner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 385-387. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-223827 - DOI: 10.25656/01:22382
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)