search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Offenheit als Stärke von Erwachsenenbildung
Author
SourceDebatte : Beiträge zur Erwachsenenbildung 2 (2019) 1, S. 33-39 ZDB
related to:Einsätze für eine Genealogie des erwachsenenpädagogischen Blicks
Document  (482 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2567-5966; 2567-5974; 25675966; 25675974
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Erwachsenen- und Weiterbildung ist ein heterogenes, vielschichtiges und vielfältiges Handlungsfeld. Das wird u. a. durch unterschiedliche Logiken, Ziele, Aufgaben und Akteur*innen bedingt. Es scheint zugleich lohnenswert, einen "Kern" zu identifizieren und sich an diesem in Denken und Handeln zu orientieren. Mit "Bildung" wird dieser Raum erschlossen, markiert und bleibt offen für die Vielfalt erwachsenenpädagogischen Tätigseins. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Adult and further education is a heterogeneous, multi-layered and diverse field of action. This is due, among other things, to the great variety of logics, goals, tasks and actors. At the same time, it seems advisable to identify a "core" and to orient oneself towards this core in both thought and action. Through "education" this space is made accessible, marked, and kept open to the diversity of adult education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.07.2021
CitationLerch, Sebastian: Offenheit als Stärke von Erwachsenenbildung - In: Debatte : Beiträge zur Erwachsenenbildung 2 (2019) 1, S. 33-39 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-227927 - DOI: 10.25656/01:22792; 10.3224/debatte.v2i1.04
export files

share content at social platforms