search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Hauswirtschaft 4.0?! Chancen und Herausforderungen der Digitalisierung aus Sicht der beruflichen Bildung
Parallel titleHome economics 4.0?! Opportunities and challenges of digitalization considering vocational education
Author GND-ID
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 15-25 ZDB
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Berufsbildung; Digitalisierung; Hauswirtschaft; Ernährung und Hauswirtschaft; Lehr-Lern-Prozess; Arbeitsprozess
sub-disciplineVocational Education and Training
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Gegenwärtig wird ein breiter Diskurs unter dem Stichwort Industrie 4.0 geführt und die daraus resultierenden Konsequenzen für Konzepte und Curricula in der beruflichen Bildung. Für das Berufsfeld Ernährung und Hauswirtschaft sind entsprechende Überlegungen anzustellen, wie den mit der Digitalisierung verbundenen Veränderungen und den sich daraus ergebenden Chancen sowie Herausforderungen adäquat begegnet werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):At present, a broad discourse is being conducted under the heading Industry 4.0 and the resulting consequences for concepts and curricula in vocational education. For the occupational field of nutrition and home economics, appropriate considerations must be made on how the changes associated with digitalization and the resulting opportunities and challenges can be adequately met. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalHaushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2019
additional URLsDOI: 10.3224/hibifo.v8i3.02
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication09.09.2021
CitationBrutzer, Alexandra: Hauswirtschaft 4.0?! Chancen und Herausforderungen der Digitalisierung aus Sicht der beruflichen Bildung - In: Haushalt in Bildung & Forschung 8 (2019) 3, S. 15-25 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-232307 - DOI: 10.25656/01:23230
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)