search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Kollaboratives Problemlösen in kaufmännischen Geschäftsprozessen - Kollaborationskompetenz fördern und empirisch erfassen
Authors ; GND-ID
SourceWittmann, Eveline [Hrsg.]; Frommberger, Dietmar [Hrsg.]; Weyland, Ulrike [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, S. 67-82. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Document  (938 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Kaufmännischer Beruf; Kollaboration; Kooperatives Verhalten; Teamkompetenz; Kompetenzentwicklung; Förderung; Digitalisierung; Arbeitsprozess; Transformation; Kaufmännische Ausbildung; Lerninhalt; Interventionsstudie; Empirische Untersuchung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Vocational Education and Training
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8474-1707-1; 978-3-8474-2560-1
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication08.10.2021
CitationPaeßens, Jessica; Winther, Esther: Kollaboratives Problemlösen in kaufmännischen Geschäftsprozessen - Kollaborationskompetenz fördern und empirisch erfassen - In: Wittmann, Eveline [Hrsg.]; Frommberger, Dietmar [Hrsg.]; Weyland, Ulrike [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, S. 67-82. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234089 - DOI: 10.25656/01:23408
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)