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Original Title
Forschendes Lernen – didaktische Antwort auf politische Forderungen?
Parallel titleResearch-based learning – Didactic response to political demands?
Authors
SourceZeitschrift für Hochschulentwicklung 15 (2020) 2, S. 37-67 ZDB
Document  (355 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2219-6994; 22196994
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Artikel werden formulierte Erwartungen an Hochschulbildung von Steuerungsinstitutionen (bspw. der EU, der Bundesrepublik Deutschland etc.) den Zielen des Forschenden Lernens gegenübergestellt. Als Anker dient Hubers (1983) Modell des Spannungsfelds der Hochschuldidaktik, auf dem diese beiden Konstrukte abgebildet werden. Darüber soll die Frage bearbeitet werden, wie Forschendes Lernen und die Erwartungen an Hochschulbildung zueinander im Verhältnis stehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper compares the expectations for higher education formulated by steering institutions (e.g. the EU, the Federal Republic of Germany) with the goals of research-based learning. Huber’s (1983) model of the field of tension in higher education didactics serves as a basis on which these two constructs are mapped. The question of how research-based learning and the demands on higher education are related to each other is addressed. (DIPF/Orig.)
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Date of publication08.12.2021
CitationPreiß, Jennifer; Lübcke, Eileen: Forschendes Lernen – didaktische Antwort auf politische Forderungen? - In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung 15 (2020) 2, S. 37-67 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-236947 - DOI: 10.25656/01:23694; 10.3217/zfhe-15-02/03
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