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URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238905
DOI: 10.25656/01:23890; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.762
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238905
DOI: 10.25656/01:23890; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.762
Original Title |
Ornamente in der Masse. Zur Verteidigung der Halbbildung |
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Parallel title | Mass ornament. In defense of "Halbbildung" |
Author | Clemens, Manuel |
Source | Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-12 |
Document | full text (216 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Geisteswissenschaften; Bildung; Halbbildung; Humanistische Bildung; Wissenschaftsverständnis; Wissenschaftsdisziplin; Diskurs; Replik |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Artikel setzt sich kritisch mit der Argumentation des Essays „Warum es keine guten Gründe zur Verteidigung der Geisteswissenschaften gibt“ von Justin Stover auseinander. Im Vordergrund steht ein Plädoyer für eine legitime Rolle der Halbbildung auf deren Grundlage sich dann auch die Geisteswissenschaften verteidigen lassen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article is a critical examination of Justin Stover’s essay “There is no case for the humanities”. My response argues for a legitime role of “Half Bildung”, as opposed to “Bildung” in order to provide a basis on which the humanities can still be defended. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2021 |
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Date of publication | 28.01.2022 |
Citation | Clemens, Manuel: Ornamente in der Masse. Zur Verteidigung der Halbbildung - In: Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238905 - DOI: 10.25656/01:23890; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.762 |