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Original Title
Ornamente in der Masse. Zur Verteidigung der Halbbildung
Parallel titleMass ornament. In defense of "Halbbildung"
Author
SourceBildungsforschung (2021) 2, S. 1-12 ZDB
Document  (216 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Artikel setzt sich kritisch mit der Argumentation des Essays „Warum es keine guten Gründe zur Verteidigung der Geisteswissenschaften gibt“ von Justin Stover auseinander. Im Vordergrund steht ein Plädoyer für eine legitime Rolle der Halbbildung auf deren Grundlage sich dann auch die Geisteswissenschaften verteidigen lassen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article is a critical examination of Justin Stover’s essay “There is no case for the humanities”. My response argues for a legitime role of “Half Bildung”, as opposed to “Bildung” in order to provide a basis on which the humanities can still be defended. (DIPF/Orig.)
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Date of publication28.01.2022
CitationClemens, Manuel: Ornamente in der Masse. Zur Verteidigung der Halbbildung - In: Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-238905 - DOI: 10.25656/01:23890; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.762
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