search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Anthropology of education and vocational orientation for young adults
Parallel titleAnthropologie der Bildungs- und Berufsorientierung der jungen Erwachsenen
Author
SourceBildungsforschung (2021) 2, S. 1-14 ZDB
Document  (237 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This article proposes to carry out a critical and prospective reflection on the refoundation of vocational orientation both in the French education system and from an innovative experience in higher education, called the Open Program. I wonder if the study of this program makes it possible to bring about a model that can lead to innovations by newly linking student vocational orientation and higher education, from an anthropological perspective, in the Anthropocene. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Meine Absicht ist eine kritische und zukunftsorientierte Überlegung über die Neubegründung der Berufsorientierungen anzustellen; diese Begründungen betreffen das französische Bildungssystem und werden ab einer innovativen Experimentierung im Hochschulwesen ("Open Programm") geführt. Ich möchte eine solche "Neubegründung" besser, durch ein diese Neuerungen erklärendes Erziehungsmodell, verstehen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.01.2022
CitationProuteau, Francois: Anthropology of education and vocational orientation for young adults - In: Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239227 - DOI: 10.25656/01:23922; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.412
export files

share content at social platforms