details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239227
DOI: 10.25656/01:23922; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.412
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239227
DOI: 10.25656/01:23922; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.412
Original Title |
Anthropology of education and vocational orientation for young adults |
---|---|
Parallel title | Anthropologie der Bildungs- und Berufsorientierung der jungen Erwachsenen |
Author | Prouteau, Francois |
Source | Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-14 |
Document | full text (237 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Jugendlicher; Junger Erwachsener; Bildungsgang; Berufsorientierung; Anthropologie; Bildungssystem; Hochschulbildung; Innovation; Bildungsprogramm; Modell; Bildungsforschung; Frankreich |
sub-discipline | Empirical Educational Research Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | English |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | This article proposes to carry out a critical and prospective reflection on the refoundation of vocational orientation both in the French education system and from an innovative experience in higher education, called the Open Program. I wonder if the study of this program makes it possible to bring about a model that can lead to innovations by newly linking student vocational orientation and higher education, from an anthropological perspective, in the Anthropocene. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Meine Absicht ist eine kritische und zukunftsorientierte Überlegung über die Neubegründung der Berufsorientierungen anzustellen; diese Begründungen betreffen das französische Bildungssystem und werden ab einer innovativen Experimentierung im Hochschulwesen ("Open Programm") geführt. Ich möchte eine solche "Neubegründung" besser, durch ein diese Neuerungen erklärendes Erziehungsmodell, verstehen. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2021 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 31.01.2022 |
Citation | Prouteau, Francois: Anthropology of education and vocational orientation for young adults - In: Bildungsforschung (2021) 2, S. 1-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239227 - DOI: 10.25656/01:23922; 10.25539/bildungsforschun.v0i2.412 |