details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239982
DOI: 10.25656/01:23998; 10.3224/84742379.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239982
DOI: 10.25656/01:23998; 10.3224/84742379.02
Title |
Interdisziplinäre Zugänge zu Deutsch als Zweitsprache (DaZ) – Begründung und Annäherung an eine Standortbestimmung |
---|---|
Author | Bleiker, Johanna |
Source | Dirim, İnci [Hrsg.]; Wegner, Anke [Hrsg.]: Deutsch als Zweitsprache. Inter- und transdisziplinäre Zugänge. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, S. 19-34. - (Mehrsprachigkeit und Bildung; 3) |
Document | full text (435 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Deutsch als Zweitsprache; Interdisziplinarität; Forschungsstand; Schulpraxis; Schülerperspektive; Schüler; Lehrer; Perspektive; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8474-1312-7; 978-3-8474-2379-9; 9783847413127; 9783847423799 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Publishing House Lectorship |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 08.02.2022 |
Citation | Bleiker, Johanna: Interdisziplinäre Zugänge zu Deutsch als Zweitsprache (DaZ) – Begründung und Annäherung an eine Standortbestimmung - In: Dirim, İnci [Hrsg.]; Wegner, Anke [Hrsg.]: Deutsch als Zweitsprache. Inter- und transdisziplinäre Zugänge. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2021, S. 19-34. - (Mehrsprachigkeit und Bildung; 3) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-239982 - DOI: 10.25656/01:23998; 10.3224/84742379.02 |