details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-241980
DOI: 10.25656/01:24198; 10.35468/5935-02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-241980
DOI: 10.25656/01:24198; 10.35468/5935-02
Title |
Sachunterricht in der Informationsgesellschaft |
---|---|
Author | Gervé, Friedrich |
Source | Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 17-29. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32) |
Document | full text (1.129 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Sachunterricht; Informationsgesellschaft; Fachdidaktik; Medienpädagogik; Primarbereich; Digitalisierung; Didaktische Rekonstruktion; Unterrichtsgestaltung |
sub-discipline | Media Education Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-2496-5; 978-3-7815-5935-6; 9783781524965; 9783781559356 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Autor befasst sich „mit den grundlegenden Implikationen des Wandels zu einer durch Digitalisierung geprägten Informationsgesellschaft für den Sachunterricht“. Er nutzt sein Modell der sachunterrichtsdidaktischen Rekonstruktion, um die ‚Sache Informationsgesellschaft‘, den Aspekt des lebensweltlichen Kontextes und des Bildungskontextes der Informationsgesellschaft für Kinder sowie die Gestaltung von Sachunterricht zu klaren, wobei für ihn das ‚Prinzip der Begegnung‘ zentral bleibt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article gives attention to the fundamental implications of the transformation to an information society characterized by digitalization for the teaching of Science and Social Sciences in Primary School. In the form of a specific didactic reconstruction, the subject matter – i.e. the information society –, the lifeworld and educational context with a view to the children and the resulting consequences for the selection of learning objects and the design of learning environments are addressed. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Sachunterricht in der Informationsgesellschaft |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 25.02.2022 |
Citation | Gervé, Friedrich: Sachunterricht in der Informationsgesellschaft - In: Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 17-29. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-241980 - DOI: 10.25656/01:24198; 10.35468/5935-02 |