search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Schulqualität in Lateinamerika - Ein Überblick
Author
SourceTertium comparationis 16 (2010) 1, S. 5-23 ZDB
Document  (308 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732; 09479732
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag führt in das Themenheft ein, indem die Autorin einen Überblick über die Schulqualitätsforschung in Lateinamerika gibt. Während die lateinamerikanische Schulforschung ähnliche relevante Einflussfaktoren findet wie in industrialisierten Ländern, gibt es auch einige Unterschiede, etwa die größere Varianzerklärung auf der Schulebene in Lateinamerika. Die Autorin konstatiert, dass seit den 2000er Jahren insbesondere in den besser entwickelten Ländern (gemäß dem Human Development Index) die empirische Bildungsforschung stark zugenommen hat und hierbei Anwendungsbezug und Chancengleichheit im Vordergrund stehen. (DIPF/Orig.).
Abstract (English):School effectiveness research (SER) has flourished since the 1980s, especially in industrialized countries like the USA, Canada, Great Britain, the Netherlands, Norway, Australia and New Zealand. Yet, school effectiveness studies in Latin America have so far not attracted worldwide attention in the international debate. For this reason, the following article provides an overview of the SER in Latin America in the last 40 years. The author illustrates the developmental history of educational effectiveness and presents some main fields of research and a few characteristics of the Latin American SER. Finally, she discusses central results based on two international studies that consider the different socioeconomics and cultural contexts in Latin America. (DIPF/Orig.).
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.05.2022
CitationRichter, Claudia: Schulqualität in Lateinamerika - Ein Überblick - In: Tertium comparationis 16 (2010) 1, S. 5-23 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-244314 - DOI: 10.25656/01:24431
export files

share content at social platforms