search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Chancen und Grenzen des Internets für die Bildung am Beispiel der Universität Bukarest, Rumänien
Author
SourceTertium comparationis 13 (2007) 1, S. 46-63 ZDB
Document  (287 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732; 09479732
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autorin beschäftigt sich am Beispiel der Universität Bukarest mit dem Medium 'Internet' und der Frage danach, ob es das Potential für gesellschaftlichen Wandel aufweist. Dazu skizziert und erörtert die Autorin im Kontext des Internet angesiedelte Lehr- und Lernprozesse und in diese involvierte Akteure und wirft Fragen nach den Chancen und Grenzen internetgestützter Lernangebote auf. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper focuses on Romania’s higher education e-learning opportunities. The benefits and limitations of e-learning solutions will be discussed using the example of the University of Bucharest. The paper will point out how not only those involved in the learning and teaching process, but also the providers of educational opportunities in Romanian higher education benefit from the e-learning programs. Also, the problems the above-mentioned participants face in accessing these programs will be highlighted. Finally, the educational potential of the internet will be discussed, as well as ideas which are believed to promote changes in society. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.04.2022
CitationScraba, Cristina: Chancen und Grenzen des Internets für die Bildung am Beispiel der Universität Bukarest, Rumänien - In: Tertium comparationis 13 (2007) 1, S. 46-63 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-244533 - DOI: 10.25656/01:24453
export files

share content at social platforms