details
Title |
Die Erfassung individualisierten Unterrichts in Large-Scale-Assessments. Herausforderungen und Perspektiven am Beispiel von IGLU |
---|---|
Author | Schulz-Heidorf, Katrin |
Source | Tertium comparationis 23 (2017) 1, S. 9-27 |
Document | full text (341 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Bildungssystem; Bildungsmonitoring; Bildungsangebot; Schule; Schülerleistung; Leistungsmessung; Lernen; Lernvoraussetzungen; Unterricht; Differenzierender Unterricht; Gruppe <Soz>; Heterogenität; Individualisierung; Kompensation; Definition; Konzeption; Korrelation; Analyse; Faktorenanalyse; Erfassung; Internationaler Vergleich; IGLU <Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung>; Empirische Forschung; Deutschland |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Empirical Educational Research |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0947-9732; 09479732 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In diesem Beitrag liegt der Fokus im Kontext von IGLU auf der Erfassung individualisierten Unterrichts im Rahmen von Large-Scale-Studien. Dabei werden Potenziale und Grenzen herausgearbeitet sowie alternative Möglichkeiten der Operationalisierung vorgeschlagen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Individualisation in class is associated with high hopes regarding its potential to meet the needs of the individual learner and has, as such, been anchored in nearly all federal school laws in Germany. However, its definition as well as concepts of its implementation in class remain unclear. This leads to measurement uncertainties that especially show in large-scale assessments such as PIRLS (German: IGLU) and TIMSS. This article highlights these difficulties and presents alterations for existing forms of measurements. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Tertium comparationis Jahr: 2017 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.06.2022 |
Citation | Schulz-Heidorf, Katrin: Die Erfassung individualisierten Unterrichts in Large-Scale-Assessments. Herausforderungen und Perspektiven am Beispiel von IGLU - In: Tertium comparationis 23 (2017) 1, S. 9-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-246705 - DOI: 10.25656/01:24670 |