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Original Title
An der Demografie kommt man nicht vorbei. Perspektiven der kommunalen Schulentwicklungsplanung im ländlichen Raum am Beispiel Mecklenburg-Vorpommerns
Parallel titleDemography cannot be ignored. Perspectives of communal school development planning in rural areas using the example of Mecklenburg-Western Pomerania
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SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 2, S. 194-204 ZDB
Document  (181 KB)
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Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In Mecklenburg-Vorpommern, dem Bundesland mit der geringsten Bevölkerungsdichte, können die Auswirkungen der demografischen Entwicklung auf das Schulnetz nicht vernachlässigt werden. Insofern ist auch weiterhin eine koordinierte Schulentwicklungsplanung erforderlich, die ein aufeinander abgestimmtes Vorgehen der Schulträger gewährleistet und die für das Erreichen der Schulen unverzichtbare Schüler*innenbeförderung ermöglicht. Es stellt sich allerdings die Frage nach den am besten geeigneten Kriterien für diese Schulentwicklungsplanung, für die bei möglichst allen Beteiligten ein Höchstmaß an Zustimmung zu erwarten ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In Mecklenburg-Western Pomerania, the federal state with the lowest population density in Germany, the effects of demographic developments on the school network cannot be neglected. Therefore, coordinated school development planning will remain necessary to ensure that school authorities act in concert with one another and to provide the essential student transportation. However, the question arises as to the most suitable criteria for this kind of school development planning in order to produce the highest level of approval from as many stakeholders as possible. (DIPF/Orig.)
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Date of publication06.07.2022
CitationPodewski, Volker: An der Demografie kommt man nicht vorbei. Perspektiven der kommunalen Schulentwicklungsplanung im ländlichen Raum am Beispiel Mecklenburg-Vorpommerns - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 2, S. 194-204 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247880 - DOI: 10.25656/01:24788; 10.31244/dds.2022.02.06
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