details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247980
DOI: 10.25656/01:24798; 10.35468/5946-06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247980
DOI: 10.25656/01:24798; 10.35468/5946-06
| Title |
GarageBand – Analysen von Genderstereotypen |
|---|---|
| Author | Janßen, Rena |
| Source | Beckmann, Timo [Hrsg.]; Ehmke, Timo [Hrsg.]; Besser, Michael [Hrsg.]: Studentische Forschung im Praxissemester. Fallbeispiele aus der Lehrkräftebildung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 105-119 |
| Document | full text (256 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Lehrerbildung; Musikunterricht; Anwendung; Geschlechterstereotyp; Digitale Medien; Gender; Musikpädagogik |
| sub-discipline | Gender Studies and Education Teaching Didactics/Teaching Music and Arts |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-7815-5946-2; 978-3-7815-2509-2; 9783781559462; 9783781525092 |
| Language | German |
| Year of creation | 2022 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Der Autor untersucht die App „GarageBand“ mittels qualitativer Inhaltsanalyse in Bezug auf die Tradierung von Geschlechterstereotypen. (DIPF/Orig.) |
| is part of: | Studentische Forschung im Praxissemester. Fallbeispiele aus der Lehrkräftebildung |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 08.07.2022 |
| Citation | Janßen, Rena: GarageBand – Analysen von Genderstereotypen - In: Beckmann, Timo [Hrsg.]; Ehmke, Timo [Hrsg.]; Besser, Michael [Hrsg.]: Studentische Forschung im Praxissemester. Fallbeispiele aus der Lehrkräftebildung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 105-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247980 - DOI: 10.25656/01:24798; 10.35468/5946-06 |