details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247980
DOI: 10.25656/01:24798; 10.35468/5946-06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247980
DOI: 10.25656/01:24798; 10.35468/5946-06
Title |
GarageBand – Analysen von Genderstereotypen |
---|---|
Author | Janßen, Rena |
Source | Beckmann, Timo [Hrsg.]; Ehmke, Timo [Hrsg.]; Besser, Michael [Hrsg.]: Studentische Forschung im Praxissemester. Fallbeispiele aus der Lehrkräftebildung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 105-119 |
Document | full text (256 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Lehrerbildung; Musikunterricht; Anwendung; Geschlechterstereotyp; Digitale Medien; Gender; Musikpädagogik |
sub-discipline | Gender Studies and Education Teaching Didactics/Teaching Music and Arts |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-5946-2; 978-3-7815-2509-2; 9783781559462; 9783781525092 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Autor untersucht die App „GarageBand“ mittels qualitativer Inhaltsanalyse in Bezug auf die Tradierung von Geschlechterstereotypen. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Studentische Forschung im Praxissemester. Fallbeispiele aus der Lehrkräftebildung |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 08.07.2022 |
Citation | Janßen, Rena: GarageBand – Analysen von Genderstereotypen - In: Beckmann, Timo [Hrsg.]; Ehmke, Timo [Hrsg.]; Besser, Michael [Hrsg.]: Studentische Forschung im Praxissemester. Fallbeispiele aus der Lehrkräftebildung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 105-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-247980 - DOI: 10.25656/01:24798; 10.35468/5946-06 |