details
Title |
Situative Bedingungen und Effekte des Musikhörens |
---|---|
Author |
Gembris, Heiner ![]() |
Source | Kaiser, Hermann J. [Hrsg.]: Unterrichtsforschung. Laaber : Laaber-Verlag 1986, S. 253-266. - (Musikpädagogische Forschung; 7) |
Document | full text (3.307 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Musikpädagogik; Musikpsychologie; Musikhören; Situativer Kontext; Musik; Rezeption; Soziale Situation; Situation; Stimmung <Psy> |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Music and Arts Educational Psychology |
Contributors (corporate) | Arbeitskreis Musikpädagogische Forschung (AMPF) |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-89007-103-1; 3890071031 |
Language | German |
Year of creation | 1986 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | In diesem Beitrag werden wichtige Aspekte des situativen Kontextes des Hörens und Erlebens von Musik dargestellt. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Unterrichtsforschung |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 10.08.2022 |
Citation | Gembris, Heiner: Situative Bedingungen und Effekte des Musikhörens - In: Kaiser, Hermann J. [Hrsg.]: Unterrichtsforschung. Laaber : Laaber-Verlag 1986, S. 253-266. - (Musikpädagogische Forschung; 7) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-249553 - DOI: 10.25656/01:24955 |