search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Vom Wettbewerbs- zum Zuwendungsföderalismus? Neue Entwicklungen im deutschen Bildungsföderalismus
Author
SourceRecht der Jugend und des Bildungswesens 69 (2021) 3, S. 223-232 ZDB
Document  (580 KB) (formally and content revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0034-1312; 00341312
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Entwicklung des Verhältnisses von Bund und Ländern insbesondere im Bildungsbereich hat besonders unter Corona-Bedingungen zu neuen Formen der Verflechtung zwischen Bund und Ländern geführt, auch, indem der Bund finanzielle Mittel in unmittelbaren Bereichen der Länderzuständigkeiten zur Verfügung stellt. Diese Entwicklung wird zu einer neuen Debatte um den Bildungsföderalismus in Deutschland führen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The development of the relationship between the federal government and the federal states, especially in the education sector, has led to new forms of interdependence between the federal government and the federal states especially under Corona conditions, also by the federal government making funds available in the immediate areas of the federal states' competencies. This development will lead to a new debate about educational federalism in Germany. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication06.04.2023
CitationFüssel, Hans-Peter: Vom Wettbewerbs- zum Zuwendungsföderalismus? Neue Entwicklungen im deutschen Bildungsföderalismus - In: Recht der Jugend und des Bildungswesens 69 (2021) 3, S. 223-232 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252129 - DOI: 10.25656/01:25212; 10.5771/0034-1312-2021-3-223
export files

share content at social platforms