search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie werden angehende Oberstufenlehrpersonen in der Ausbildung an der Pädagogischen Hochschule St. Gallen auf die herausfordernden Aufgaben einer Klassenlehrperson vorbereitet?
Parallel titlePreparation of preservice secondary-school teachers for the challenging tasks of a class teacher at the St. Gallen University of Teacher Education
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 171-176 ZDB
Document (539 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Vorbereitung angehender Oberstufenlehrpersonen auf die Aufgaben einer Klassenlehrperson spielt im Studium an der Pädagogischen Hochschule St. Gallen eine wichtige Rolle. Ein zentraler Bereich ist die Kommunikation zwischen Lehrpersonen und allen Personengruppen, mit denen zusammengearbeitet wird, das heißt die Kommunikation mit den Schülerinnen und Schülern, den Eltern, dem Team und anderen Personengruppen (Behörden sowie Fachpersonen aus Therapie, Schulsozialarbeit, Schulischer Heilpädagogik etc.). Daneben werden die Studierenden auch für organisatorische und administrative Aufgaben ausgebildet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The preparation of preservice secondary-school teachers for the function of a class teacher plays an important role at the St. Gallen University of Teacher Education. Communication between teachers and all other groups involved such as pupils, parents, the team, and other cooperating partners (authorities, therapists, school-based social workers, etc.) is a central domain. In addition, the student teachers are trained in organizational and administrative tasks.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.09.2022
CitationHess,Christoph: Wie werden angehende Oberstufenlehrpersonen in der Ausbildung an der Pädagogischen Hochschule St. Gallen auf die herausfordernden Aufgaben einer Klassenlehrperson vorbereitet? - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 40 (2022) 2, S. 171-176 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253519 - DOI: 10.25656/01:25351
export files

share content at social platforms