details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253948
DOI: 10.25656/01:25394; 10.31244/dds.2022.03.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253948
DOI: 10.25656/01:25394; 10.31244/dds.2022.03.07
Original Title |
Lehren und Lernen in einer digitalisierten Welt. Ein Blick in die Kommune Hvidovre in Dänemark mit Fokus auf Personalisiertes Lernen |
---|---|
Parallel title | Teaching and learning in a digitalized world. A glance at the commune of Hvidovre in Denmark with a focus on personalized learning |
Author | Rasmussen Sjøholm, René |
Source | Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 293-297 ![]() |
Document | full text (150 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Individuelle Förderung; Digitalisierung; Digitale Medien; Schule; Personalisierung; Dänemark |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In diesem Beitrag wird über das Lehren und Lernen in einer digitalisierten Welt mit Perspektive auf personalisiertes Lernen in Dänemark in Form eines Interviews mit René Rasmussen Sjøholm, Centerchefs des Zentrums für Schule und Bildung in der Kommune Hvidovre, berichtet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article reports on teaching and learning in a digitalized world with a perspective on personalized learning in Denmark in the form of an interview with René Rasmussen Sjøholm, Centre Head of the Centre for School and Education in the Hvidovre Commune. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.09.2022 |
Citation | Rasmussen Sjøholm, René: Lehren und Lernen in einer digitalisierten Welt. Ein Blick in die Kommune Hvidovre in Dänemark mit Fokus auf Personalisiertes Lernen - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 3, S. 293-297 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253948 - DOI: 10.25656/01:25394; 10.31244/dds.2022.03.07 |